16 Ağustos 2013 Cuma

Medyanın Ramazan hayranlığı(!)

Bizim(!) medyanın Ramazan hassasiyetine(!) hayranım. Adamlar milletimizin Kur’an-ı Kerim’e ihtiyaç duyacaklarını bildikleri için, Ramazan ayı dolayısıyla Kur’an okunmasına katkıda bulunmak amacıyla Kur’an-ı Kerim verme yarışına girdiler. Tebrik etmek gerekir değil mi?
Ama bir husus var.
Ramazan başlangıcında yapılıyor bu tür kampanyalar.
Neden Ramazan başlangıcında?Çünkü normal zamanlarda bu tür kampanyaları başlatamazlar.Çünkü okurları pek hoş karşılamaz. Okurlarını küstürmek istemezler. Ne de olsa laik insanlar…
Ramazanda ise kendi okurlarından çok,
mütedeyyin kesimin aklını çelmek ve birkaç bin daha fazla satmak için bu kampanyaları başlatıyorlar.Her yıl tekrarlanıyor bu alışkanlık.
Oysa unuttukları daha doğrusu unutulduğunu sandıkları bir şey var.
Verdikleri kitaplar zaten
Ramazan bittikten sonra insanların eline ulaşacak.Ve büyük ihtimalle çoğu kapağı bile açılmadan bir kenara koyulacak.Yani okunmayacak…Zaten okunması amaçlanmış olsaydı, kampanya Ramazan’dan çok önce başlatılır, Ramazan girmeden milletin eline ulaşması sağlanırdı.

Böylece samimi oldukları ve tiraj kaygısı gütmedikleri anlaşılırdı.
Ama amaç tiraj olunca, kitabın okunması değil satması olunca, Ramazan bittikten sonra “sen yoluna ben yoluma” olunca çok sırıtıyor be.
Kaldı ki hangi gazeteyi ne için aldığını bilmeyen insanlardan başka artık kimseyi renkli reklamlarla kandıramıyorsunuz.
Haberiniz olsun!

Zeki Doğan - Ağustos 2010

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder