24 Ağustos 2013 Cumartesi

Her öğrenciyi profesör yapmak

 
Eğitim hakkı, insanî ve anayasal bir haktır…Hiç bir şekilde ve hiçbir sebeple engellenemez…Her öğrenci istediği okula gidebilmelidir…Bu konuya hiç kimsenin itiraz edeceğini sanmıyorum…Fakat okullar verdikleri eğitim biçimi ve eğitim kalitesi olarak çeşitli alanlara ayrılmışlarsa, bu okullara giden ve gidecek olan öğrencilerin de bunu da göz ardı etmemeleri gerekir…

Milli Eğitim Bakanlığı, Anadolu Liselerine gidemeyen ya da yerleşemeyen öğrenciler için ek sınıflar açılabileceğini duyurmuş…Bu şu demektir…Ey öğrenciler!...Bu yıl puanlar çok düşmesine rağmen, siz herhangi bir Anadolu Lisesine yerleşebilecek bir puan alamadınız…Daha doğrusu bir Anadolu Lisesinde okuyabilecek kapasitede değilsiniz… Buna rağmen biz, sizi, adı Anadolu Lisesi olmasa bile, seviyesinin Anadolu Lisesi olduğuna inandığımız ve sizin de buna inandığınız bir okulda okumanıza imkan sağlıyoruz…
Nedir bu?…Başarı elde etmeye çalışmak mı?...Hiç sanmıyorum…Bu, başarıya yönlendirme değil, başarısızlığa mahkum etmektir…

Durumu bir örnekle açıklayacak olursak; her insanın spora kabiliyeti vardır…Ama bu, tüm spor alanlarına kabiliyeti olduğunu göstermez…Bir insan yürümekte bile zorlanıyorsa, bu insanı maraton koşmaya zorlamak, sadece o insana eziyettir…
Dolayısıyla birileri her öğrenciyi profesör yapmaktan vazgeçmeli…Aksi halde YGS’de sıfır çekenlerin sayısı her geçen yıl daha da artacaktır…

Zeki Doğan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder